UX/UI-design for arbeidsflytstyring

En KI som holder banktjenester trygge

Cybersikkerhet

Webapplikasjon

Oslo

KLIENTCallsign Ltd.
BELIGGENHETStorbritannia, USA og Norge
TEAMUX-designer, brukergrensesnittdesigner, interaksjonsdesigner, React-utvikler, prosjektleder, produkteier, programvarearkitekt
NETTSIDE

Callsign er en oppstartsbedrift innen cybersikkerhet. De hentet inn 30 millioner dollar i serie A for å lansere sin sikkerhets- og autentiseringsmotor for banker.

Callsign ønsket et brukergrensesnitt for svindelanalytikere som skulle designe arbeidsflyter for AI. Etter flere måneders forsøk kjørte det interne designteamet seg fast. Med de første kundedemoene på trappene trengte de en førsteklasses UX/UI-design for arbeidsflyter - og det raskt.

Fokuset i UX/UI-designprosjektet med Creative Navy var policy-motoren, verktøyet som brukes av svindelanalytikere i bankene til å foreskrive atferdsparametere til den kunstige intelligensen.

VÅRE BIDRAG

UX Design

Brukergrensesnittdesign - Designsystem

Prototyping

React-utvikling

Interaksjonsdesign

D3-utvikling

Informasjonsarkitektur

Kvalitetssikring

Brukeropplevelse og design av visuelt brukergrensesnitt for arbeidsflytverktøy som viser noder og toppunkter

KONTROLLER AI-ARBEIDSFLYTER UTEN Å SKRIVE KODE

Grensesnittet gjør det enkelt for svindelanalytikere å designe arbeidsflyter. UX-konseptet bruker kun tre bevegelser for å opprette arbeidsflytelementer, endre nodetype og koble sammen noder i arbeidsflyten.

Samarbeidsfunksjonene kompletterer brukeropplevelsen uten å distrahere fra hovedoppgaven, som er å implementere en sikkerhetspolicy i en AI-arbeidsflyt.

5-trinns prosess for styring av arbeidsflyter gjennom brukergrensesnittet

FINN VEIEN MED MENNESKESENTRERTE REISER

Bedriftsapplikasjoner har en tendens til å ha en komplisert, lineær brukerflyt. Dette var status quo hos Callsign.

Vi endret brukerflyten fullstendig for å gjenspeile brukernes behov i stedet for databaseperspektivet. I den nye brukeropplevelsen redigeres policyer i kontekst, og brukerne får umiddelbar tilbakemelding. Det er ikke behov for en abstrakt opplevelse når brukerne endrer det de ser og ser det de endrer.

Denne menneskesentrerte brukerflyten er grunnlaget for en UX og et brukergrensesnitt i forbrukerkvalitet.

Detalj av brukerreisen som viser trinnene i policyhåndteringsflyten

ET SKALERBART DESIGNSYSTEM

På 8 uker gikk vi fra en designutfordring til et detaljert designsystem. Vi skapte et system av brukergrensesnittkomponenter der tilstandene er nøye dokumentert. Det inkluderer interaksjoner, prinsippene som ligger til grunn for dem og ulike måter å bruke brukergrensesnittkomponentene i sammenheng på.

Den klare logikken og den minimalistiske tilnærmingen til sidedesignet kombinert med det grundige designsystemet reduserte utviklingstiden med 30 %. Dermed ble det mulig for oppstartsbedriften å overholde tidsfristen for de kommende kundedemoene.

Detalj av designsystemet for en cybersikkerhetsapp med typografi, farger, ikoner, navigasjon og knappestiler
Screenshtot from Zeplin showing user interface for policy management with natural language component

EVALUERE ARBEIDSFLYTER VED HJELP AV DATA

Brukerne evaluerer arbeidsflytene i datavisualiseringsfunksjonen. Den forutsier den sannsynlige oppførselen til bankens sikkerhetssystem, gitt et sett med retningslinjer.

Brukeropplevelsen er strukturert i to komponenter. Først en naturlig språkinteraksjon for å skape simuleringskonteksten. Brukerne er kjent med denne brukeropplevelsen og brukergrensesnittet fra andre deler av applikasjonen.

For det andre er utformingen av datavisualiseringen så enkel som mulig for å fokusere på essensen av datavisualiseringsresultatet. Vi har gjort denne svært abstrakte funksjonen brukervennlig ved å redusere den kognitive belastningen.

Sankey-diagram for visualisering av cybersikkerhetsdata og sikkerhetspolitikkens ytelse
Quotes

Det var fantastisk å se Creative Navys intellektuelle evner, ekspertise og hvordan de utarbeider løsninger på et problem.

CTO hos kunden i designprosjektet
Yogesh PatelCTO @Callsign
Detalj fra Oslokontoret til kunden i casestudien om UX-design
Utsikt over Oslo fra kontoret til kunden i casestudien
Designelementer

UX/UI DESIGNTRANSFORMASJON PÅ 8 UKER

Det nye designet ble utviklet i løpet av 6 uker. Det omfattet designet for arbeidsflytskaperen og området for policyadministrasjon. Det meste av designet ble levert på 4 uker, inkludert deler av brukergrensesnittet. Deretter begynte utviklerne å kode frontenden ved hjelp av React og D3-biblioteket. Produktdemoen var klar fire uker senere.

Demoen ble en umiddelbar suksess, og store banker registrerte seg for å bruke produktet. Callsign fikk et godt fotfeste i markedet, noe som gledet investorene.

Da designsystemet var ferdig, organiserte vi en overlevering til deres interne designteam. Siden har de brukt designsystemet til andre deler av Callsigns produktsortiment.

RESULTATER

Kontrakter med store britiske banker er vunnet basert på demo

UX/UI-design levert på 6 uker

Kodet frontend med D3 levert på 4 uker

Markedsføringstiden er redusert med 6 måneder

Designsystemet vårt er fortsatt i bruk 2 år senere

Se også

LLOYDS BANKING GROUP

Lloyds banking Group velger Callsign for å redusere svindel

TECHCRUNCH

Callsign henter inn 35 millioner dollar i serie A for sin adaptive autentiseringsplattform

WORLD ECONOMIC FORUM DAVOS

Callsign utnevnt til teknologipioner

SUNDAY TIMES

Callsign utpekt som en "Disruptor to Watch" av The Sunday Times.