Callsign er en oppstartsbedrift innen cybersikkerhet. De hentet inn 30 millioner dollar i serie A for å lansere sin sikkerhets- og autentiseringsmotor for banker.
Callsign ønsket et brukergrensesnitt for svindelanalytikere som skulle designe arbeidsflyter for AI. Etter flere måneders forsøk kjørte det interne designteamet seg fast. Med de første kundedemoene på trappene trengte de en førsteklasses UX/UI-design for arbeidsflyter - og det raskt.
Fokuset i UX/UI-designprosjektet med Creative Navy var policy-motoren, verktøyet som brukes av svindelanalytikere i bankene til å foreskrive atferdsparametere til den kunstige intelligensen.
UX Design
Brukergrensesnittdesign - Designsystem
Prototyping
React-utvikling
Interaksjonsdesign
D3-utvikling
Informasjonsarkitektur
Kvalitetssikring
Grensesnittet gjør det enkelt for svindelanalytikere å designe arbeidsflyter. UX-konseptet bruker kun tre bevegelser for å opprette arbeidsflytelementer, endre nodetype og koble sammen noder i arbeidsflyten.
Samarbeidsfunksjonene kompletterer brukeropplevelsen uten å distrahere fra hovedoppgaven, som er å implementere en sikkerhetspolicy i en AI-arbeidsflyt.
Bedriftsapplikasjoner har en tendens til å ha en komplisert, lineær brukerflyt. Dette var status quo hos Callsign.
Vi endret brukerflyten fullstendig for å gjenspeile brukernes behov i stedet for databaseperspektivet. I den nye brukeropplevelsen redigeres policyer i kontekst, og brukerne får umiddelbar tilbakemelding. Det er ikke behov for en abstrakt opplevelse når brukerne endrer det de ser og ser det de endrer.
Denne menneskesentrerte brukerflyten er grunnlaget for en UX og et brukergrensesnitt i forbrukerkvalitet.
På 8 uker gikk vi fra en designutfordring til et detaljert designsystem. Vi skapte et system av brukergrensesnittkomponenter der tilstandene er nøye dokumentert. Det inkluderer interaksjoner, prinsippene som ligger til grunn for dem og ulike måter å bruke brukergrensesnittkomponentene i sammenheng på.
Den klare logikken og den minimalistiske tilnærmingen til sidedesignet kombinert med det grundige designsystemet reduserte utviklingstiden med 30 %. Dermed ble det mulig for oppstartsbedriften å overholde tidsfristen for de kommende kundedemoene.
Brukerne evaluerer arbeidsflytene i datavisualiseringsfunksjonen. Den forutsier den sannsynlige oppførselen til bankens sikkerhetssystem, gitt et sett med retningslinjer.
Brukeropplevelsen er strukturert i to komponenter. Først en naturlig språkinteraksjon for å skape simuleringskonteksten. Brukerne er kjent med denne brukeropplevelsen og brukergrensesnittet fra andre deler av applikasjonen.
For det andre er utformingen av datavisualiseringen så enkel som mulig for å fokusere på essensen av datavisualiseringsresultatet. Vi har gjort denne svært abstrakte funksjonen brukervennlig ved å redusere den kognitive belastningen.
Det nye designet ble utviklet i løpet av 6 uker. Det omfattet designet for arbeidsflytskaperen og området for policyadministrasjon. Det meste av designet ble levert på 4 uker, inkludert deler av brukergrensesnittet. Deretter begynte utviklerne å kode frontenden ved hjelp av React og D3-biblioteket. Produktdemoen var klar fire uker senere.
Demoen ble en umiddelbar suksess, og store banker registrerte seg for å bruke produktet. Callsign fikk et godt fotfeste i markedet, noe som gledet investorene.
Da designsystemet var ferdig, organiserte vi en overlevering til deres interne designteam. Siden har de brukt designsystemet til andre deler av Callsigns produktsortiment.
Kontrakter med store britiske banker er vunnet basert på demo
UX/UI-design levert på 6 uker
Kodet frontend med D3 levert på 4 uker
Markedsføringstiden er redusert med 6 måneder
Designsystemet vårt er fortsatt i bruk 2 år senere
Callsign utnevnt til teknologipioner
Callsign utnevnt til teknologipioner