Vi søker en brukervennlighetstekniker med ansvar for å utforme og gjennomføre brukerundersøkelser, intervjuer og spørreundersøkelser, og omsette dem til programvareprototyper. Du vil også utforme produktets overordnede funksjonalitet og videreutvikle den for å sikre en god brukeropplevelse. Du samarbeider med løsningspartnere og medlemmer av utviklingsteamet om UX/UI-design. Du vil også lede et samarbeid med Technische Universität Berlin om brukervennlighetstesting.
Ansvarsområdene omfatter:
Utvikle programvareprototyper for design av brukergrensesnitt
Utvikle og ta i bruk formelle metoder for brukervennlighet og definere ønsket resultat
Være pådriver for og drive frem endringer når det gjelder standarder for brukergrensesnitt og bærekraftige forbedringer av brukervennligheten
Omsette konsepter til wireframes og mockups som fører til intuitive brukeropplevelser
Designe og levere wireframes, brukerhistorier, brukerreiser og mockups som er optimalisert for et bredt spekter av enheter og grensesnitt
Ta beslutninger om design av brukeropplevelsen knyttet til kjernefunksjoner og nye funksjoner
Lede programvareteamet i brukersentrert design og rask designtesting og iterasjon
Samarbeide med andre teammedlemmer, partnere og interessenter
Presentere UX-opplæring for utviklere
Fremme nye ideer
Jobbkvalifikasjoner:
Mastergrad eller høyere grad i Human Factors eller Usability Engineering, Human Computer Interaction eller kognitiv psykologi, fortrinnsvis fra en ingeniørhøgskole eller tilsvarende
10 års bransjeerfaring med alle aspekter av brukersentrert design og smidig utvikling
Dokumentert erfaring med QT og avansert kunnskap om C++ og objektiv programmering
Utvikle og ta i bruk formelle metoder for brukervennlighet og definere ønsket resultatUX Designerfaring fra høyteknologiske bransjer eller komplekse systemer, med dokumenterte resultater innen design for tekniske domener
Initiativ til å planlegge, lede og koordinere disse aktivitetene som en viktig bidragsyter og konsulent
Evne til å skape nye brukergrensesnittdesign fra tidlig konsept til wireframes og interaktive brukergrensesnittprototyper
Teamarbeid og innovasjon for å skape konsepter innenfor en gitt brukergrensesnittstandard, stilguide og rammeverk
Behersker eller er i stand til å sette seg inn i verktøy for brukergrensesnittdesign - for eksempel Figma, Kanzi, Sketch, Zeplin
Utmerkede kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter for å samhandle med fageksperter, utviklingsteam og interessenter
Erfaring med design av berøringsgrensesnitt for både programvare og maskinvare, samt kunnskap om ergonomi. Erfaring med mobilapper er ønskelig
Erfaring med å gjennomgå design med tanke på brukervennlighet og brukergrensesnittstandarder og gi anbefalinger om forbedringer
Utholdenhet og vilje til å bidra til UI Council, utvikling av UI-standarder og UX-evangelisering i organisasjonen